Acta Reunió de Comissions 07/06/11

 

  1. Organització dels assistents a la reunió segons la comissió en la que treballen.
  2. Presentació de les diferents comissions assistents a la reunió:
    1. Comunicació
    2. Jurídica
    3. Exploradors
    4. Accions
    5. Creatius
    6. Activitats
    7. Organització Interna
    8. Logística
    9. Desnonaments (aquesta comissió encara no s’ha constituït formalment)
    10. Intervenció de les diferents organitzacions:

Organització Interna:

Presenta el sistema com estan organitzats per tal que les altres comissions puguin adoptar un sistema similar com a eina de treball.

 Exemple de com s’organitza la comissió:

            Tenim tres grups principals:

  1. Coordinació de Comissions:

Se n’encarrega de :

  • Detectar necessitats que puguin tenir altres comissions
  • Facilitar la fluïdesa d’informació entre grups
  • Motivació de la gent implicada
  1. Dinamització d’Equips:
  • Motivar a la gent a partir d’activitats
  1. Organització de l’assemblea:
  • Facilitar les eines necessàries per al correcte funcionament de l’assemblea. Estem oberts a qui pugui aportar noves eines.

 Des de la comissió de coordinació interna es proposa la creació de responsables per a cada grup de treball i es proposa que els diferents responsables siguin rotatius (en el nostre cas, cada dues setmanes).

En el cas de la comissió d’organització interna els representants actualment són:

  • Mireia: Coordinació entre comissions.
  • Gerard: Dinamització d’equips.
  • Pau: Coordinació de l’assemblea.

 Des de la comissió de coordinació interna també s volen oferir certes eines per tal de facilitar el treball entre comissions:

  1. Full d’actes: Plantilla senzilla que ha de formar part d’una llibreta on es podrà consultar el treball realitzat. És una eina per a facilitar l’accés a la informació per a nouvinguts i per a gent d’altres comissions.
  2. Dins la mateixa llibreta s’inclourà un resum de la guia sobre com organitzar assemblees

 Es proposa una votació:

            Proposta-> Assignació de responsables per a cada grup de treball

            Votació   ->  Favorable

            Comentaris:

  • La denominació Responsable no es apropiada (s’accepta i es proposa utilitzar la denominació Gestor, Gestora)
  • S’ha de determinar la durada dels gestors per a cada grup (S’ha proposat abans i s’accepta)

            Proposta-> Creació d’una plantilla per a les actes de cada comissió

            Votació   ->  Favorable

            Comentaris:

  • Les actes de cada grup s’haurien de digitalitzar (S’accepta)
  1. Telemàtica:

El seguiment realitzat per part de la comissió de les diferents comptes de correu mostra que algunes es troben inactives.

Google Groups:

Proposta-> Cada comissió gestiona el seu grup on hi han tots els mails dels components del grup de treball.

 Proposta->Un gestor s’encarrega de revisar el correu de google groups i si hi ha res que consideri important per al grup de treball ho reenviarà a la resta del grup. D’igual manera, si el grup té algun missatge important que comunicar a la resta de comissions, serà el gestor qui enviarà un missatge al correu principal de Google groups.

 Resum informatiu de com funciona Google Groups:

  • Es tracta d’una adreça la qual, quan hi envies un correu, aquest es distribueix a tot el grup.
  • Tothom hi pot estar agregat
  • En cas de que hi hagin dubtes contactar amb la Cristina.

Es seguiran buscant noves formes de coordinar grups online.

 Google Calendar:

És un calendari de Gmail al qual tothom hi pot tenir accés. És molt senzill d’utilitzar i permet saber que està fent cada comissió en cada moment. Els calendaris de totes les comissions es poden compartir formant un únic calendari amb totes les activitats.

Comentari: Els gestors han d’informar de totes les activitats per afegir al calendari.

Comentari: Es poden fer servir etiquetes per mostrar si un missatge ja ha estat llegit i treballat o si encara està pendent.

Google Docs:

Molt similar al Google Calendar però per a compartir tot tipus de documents.

 Més endavant es passarà una guia informativa sobre com utilitzar Google Docs i Google Calendar.

 Comentari: A Google Docs es penjarà una llista amb els contactes de la gent al càrrec de la gestió.

 Comunicació:

 La comissió està formada per 7 persones:

  • Xavi i Jose: al càrrec del Gmail
  • Dídac: Plataformes Socials
  • Cristian: Plataformes Socials
  • Aitor: Fotografia
  • Simon i Jose: WordPress
  • Portaveu: Notes de premsa i contacte amb la premsa

Hi ha tres temes que volen comentar:

  1. Oferir entrevistes als mitjans tradicionals.
  • Cal anunciar la manifestació
  • S’ha d’escollir un interlocutor
  1. S’ha de decidir com fer la manifestació
  2. El punt d’informació de la plaça és fa servir com una versió física del Google Calendar.

Comentaris:

  • Comunicació funciona només si tenen material. Si les diferents comissions no ofereixen material no es pot comunicar res.
  • Es fa una crida a la informació (mitjançant el correu de la comissió)
  • També es vol fer una crida per obtenir càmeres de vídeo.

Jurídica:

 La comissió està formada per unes tres persones.

Fins ara s’han reunit poc perquè no hi ha agut cap consulta.

 Proposta->Que les comissions dediquin part del seu temps a elaborar una llista de possibles dubtes legals que s’hagin pogut presentar.

 Les noies que hi ha a la comissió són llicenciades però no col·legiades. No poden representar ningú en un judici.

 Proposta->Es fa una crida a buscar gent que estigui col·legiada per tal de crear una borsa de possibles advocats.

 Proposta->Totes les comissions han de contactar amb jurídiques via mail. Si no hi ha res per consultar també s’hi contactarà per tenir-ne coneixement.

Exploradors:

  • Es troben en procés d’adaptar-se al Google.
  • Estan treballant en presentar una visió de les acampades que han visitat aquests últims dies.
  • També estan treballant en les assemblees de barris:
    • Es vol invitar a la gent dels barris a visitar-nos però també a promoure les seves pròpies assemblees.
    • Es vol crear un taller per a nens.
    • Col·laborar en l’organització
    • Fan falta diners per a fer cartells/flyers . Es fa una crida a que qui pugui que imprimeixi copies i les porti o que proporcioni contactes que puguin imprimir per a nosaltres.
    • Ara mateix les activitats previstes estan penjades al punt d’informació. També es penjaran a internet.
    • Exploradors treballen conjuntament amb Manifestació.

 Acció:

 Actualment estan treballant preparant l’acció del proper divendres (carrera d’espermatozous).

Els integrants principals del grup avui no hi són i no es pot proporcionar més informació. Es proporcionarà en la pròxima reunió.

 Creatius:

Les activitats planejades estan penjades al punt d’informació.

Es troben amb el problema que moltes activitats confirmades acaben caient del programa o que moltes activitats coincideixen amb l’hora de l’assemblea.

 Es fa una crida a que vingui gent per ajudar a pintar pancartes.

 Com d’altres, hi ha un problema de falta de diners per a comprar material.

 Per a poder preparar el dinar de diumenge fa falta saber quanta gent serem.

 Les activitats programades per aquesta setmana són:

  • Divendres: Concert de Cantautor
  • Dissabte:
    • Concert de RAP
    • Taller de pancartes
    • L’activitat de flamenc ha caigut del programa (es farà més endavant)
    • Passi de la pel·lícula “El Gran Dictador”
    • Diumenge:
      • DJ
      • Banda de música de l’Est
      • Performance de teatre.

 Els horaris es poden consultar a internet o al punt d’informació

 Manifestació i Continguts:

  • La manifestació es convoca conjuntament amb la Plataforma Contra les Retallades.
    • Conjuntament amb Plataforma es decidirà com anunciar la manifestació  a la premsa.
    • Es necessiten 15 representants per part de Plataforma i 5 per part del nostre moviment per tal de coordinar la manifestació i assegurar que es desenvolupa sense incidents.
    • La mani està programada per al dia 19 de Juny a les 19:00. S’ha acordat el recorregut i una sèrie de punts on la manifestació s’aturarà. També s’han acordat una sèrie d’actes de paròdia.  Al final de la manifestació es llegirà un manifest que estarà consensuat entre plataforma i nosaltres.
    • Fa falta ajuda per a preparar les pancartes. Com altres comissions fa falta finançament per a material.
    • Es proposa que cada dimecres a les 19:00 es faci una cacerolada.

 Comentaris:

  • Jurídiques pregunta si encara són elles qui han de convocar oficialment la manifestació. – La resposta és que no, que se n’encarrega Plataforma.
  • Creatius pregunta si les pancartes que organitzen ells són les mateixes que Manifestació. – La resposta és que si.
  • El manifest es passarà per l’assemblea.

 Com que la comissió també és de continguts, qualsevol contingut nou serà comunicat via mail.

 Logística:

  • El dissabte hi ha actuació de l’esbart i necessiten la part central de la plaça per posar-hi un escenari. L’ajuntament i l’esbart han demanat que moguem les tendes que hi hagin en aquesta zona. Es demana ajuda per a moure les tendes per acomodar l’escenari.
  • Diumenge hi ha la trobada d’assemblees de la província. Farà falta menjar i material per acomodar tota la gent que vingui de fora.
  • Pla d’evacuació. S’ha decidit utilitzar el pla de Sol com a base i demanar assessorament a la comissió de Jurídiques.

 Comentaris:

  • Proposta-> contactar amb l’esbart dansaire i negociar la ubicació de l’escenari.
  • Veure per a quanta gent podem aconseguir menjar, la resta s’hauria de buscar solucions individualment.
  • Proposta-> Moure l’hora de l’assemblea perquè no coincideixi amb l’actuació. – Es recorda que les assemblees són Dimarts, Divendres i Diumenge.
  • Proposta per estudiar quina gent es pot sentir molesta per l’acampada. Es proposa fer una ronda per parlar amb els veïns demà a les 18:00.
  • Quan plou hi ha problemes de logística. Es fa una crida a la gent perquè vingui a ajudar en cas de pluja.
  • Logística demana una reunió especial per a organitzar la trobada de diumenge.

 Es recorda que en motiu de la constitució de l’ajuntament, el dissabte dia 11 a les 19:00 es farà una cacerolada davant d l’ajuntament.

 Diumenge hi haurà una reunió del grup de democràcia inclusiva.

 Desnonaments:

Es vol constituir un grup de suport a la gent amenaçada de ser desnonada per no poder pagar la seva hipoteca.

 Es demana si han d’actuar com a grup independent o si s’han d’unir a alguna altra comissió. – Es decideix que haurien de treballar com a part de la comissió d’Acció.

 TEMA MANIFESTACIÓ:

  • DRY proposen ser ells els que organitzin la manifestació a l’igual que passa a la resta del país.
  • DRY proposa portar una pancarta respecte el pacte de l’Euro. La pancarta llegiria “Europa para los ciudadanos y no para los mercados”. El pacte de l’Euro és un acord per reduir els sous dels treballadors europeus.
  • Es demana que DRY presenti millor la seva proposta.
  • La comissió Manifestació anuncia que s’han reunit varies vegades amb Plataforma Contra les Retallades (que inclou una quarantena d’agrupacions) i s’ha acordat no portar cap mena de símbol o signe que pugui identificar la manifestació amb un grup en particular.
  • S’invita DRY a unir-se a la comissió Manifestació.
  • DRY vol fer patent que van ser ells els que van començar el moviment.
  • La policia ha comentat que comencen a no ignorar l’acampada.
    • Opinió Personal: L’acampada s’ha d’aixecar abans no es produeixi la intervenció de la policia.
    • Proposta-> A Tortosa s’han distribuït guardioles als comerços per recollir fons per a l’acampada.
    • Comissió Manifestació demana a DRY que s’uneixi a la manifestació.
    • Comissió manifestació demana que s’escampi informació sobre la manifestació pel sistema boca-boca.
    • Encara no s’ha fet cap proposta respecte els cotxes oficials i sous dels regidors, propostes de transparència, reducció de gestos… S’acorda que aquest punt es debatrà en la següent assemblea.
    • Organització demana a Manifestació que proveeixin informació a Comunicació per tal de penjar-la a la pàgina web. – Cm que es treballa conjuntament amb plataforma aquest és un procés lent. Demà s’oferirà més informació.
    • Diumenge i Dissabte a les 17:00 es prepararan pancartes.
    • Cada dia es publicaran notes de premsa per informar correctament.
    • Els cartells per a la manifestació estan fets però no penjats. Es demana que la gent els imprimeixi a casa. S’haurà de tractar el tema econòmic a l’assemblea.
    • Es proposa que les comissions s’organitzin sense solapar horaris per tal que la gent pugui participar en més d’una comissió.
    • Per acabar es recorda que a partir d’ara les reunions intercomisionals es celebraran els dimarts a partir de les 18:00 i que l’assemblea serà a les 20:30.
    • La resta d’assemblees es celebraran divendres i diumenge a les 20:30.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s